tiistai 2. joulukuuta 2014

Kahvikuppihaaste

Sain tämän haasteen Facebookissa, ja alunperinkin ajattelin kirjoittaa haasteen tänne. Tehtävänä oli siis kuvata viiden päivän ajan se kuppi, mistä kahvia/ teetä sattuu juomaan. Minun saldoni on tässä. 


Ensimmäinen kuppi on tädiltäni, joka toi meille tuparilahjana neljä Mauri Kunnaksen mukia, jokaiselle perheenjäsenelle omansa. Minun kupissani on tietysti S-kirjain. 



Tämän Unikko-mukin sain 40-vuotislahjaksi hyvältä ystävältäni. Tärkeä kuppi siis tämäkin :). 



Tämä seuraava taas kulkeutui meille pankin vaihdon yhteydessä. Eli Osuuspankilta saatu Eero Aarnion lahjusmuki :). 



Tällä nallemukilla onkin tunnearvoa, sillä tämän olen saanut edesmenneeltä mummoltani. Olin jo muuttanut pois kotoa, ja kaikilla muilla perheenjäsenillä oli kotonani oma Kultakeramiikan nimikkomuki. Minulla ei sellaista ollut. Mummoni (joka asui samassa talossa, omassa taloudessa) oli sitä mieltä, että pitäähän minullakin muki olla. Sain tämän siis häneltä lahjaksi. Tämä muki minulla on töissä. 



Tämän seuraavankin mukin tarina liittyy mummooni...aluperin tämän tilalla oli jokin sinisävyinen, samaiselta mummoltani saatu muki. Muki oli niin ikään työpaikallani. Kävi kuitenkin niin ikävästi, että yksi työkavereistani vahingossa tiputti mukin ja se meni rikki. Työkaverini osti tämän pallomukin tilalle. Tämäkin muki on työkäytössä...ja tässä tee odottaa juomista omalla työpöydälläni. Taustalla muuten Marimekon penaali, jonka sain samalta ystävältä joka osti minulle tuon ylläolevan Unikko-mukinkin. Hänen mielestään aikuisella naisella pitää olla aikuisen naisen penaali (eikä tyttäreltä pöllitty kynäpenaali). 



Kerta kiellon päälle...tämänkin mukin olen saanut lahjaksi, ja tämäkin on työkaverilta. Tällainen muki löytyy muutamalta muultakin työkaverilta, joiden kanssa olemme saman käytävän varrella. Ettei vaan olisi sama pukki tuonut meille kaikille tällaiset ;-). Kyseesä on Marja Kurjen muki.


Millaisista mukeista sinä juot kahvisi/ teesi? 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti