sunnuntai 1. helmikuuta 2015

Smoothieta aamupalaksi

Meidän perheen aikuisten aamupala on useimmiten smoothie. Teemme sitä aina samalla reseptillä, marjoja vain vaihdellen. Todella herkullista ja täyttävää! Banaania, suklaan makuista proteiinijauhetta ja marjoja. 

Ohje (2 annosta)
Blenderin pohjalle vähän vettä (ei liikaa, ettei smoothiesta tule "litkua")
2 banaania pilkottuna
4 reilua ruokalusikallista suklaanmakuista protkskujauhetta
noin 3 dl pakastemarjoja

Tehokas blenderi sekoittaa kaikki kerralla, heikompitehoisella kannattaa laittaa ensin banaanit + jauhe ja sitten lopuksi lisätä marjat (tarvittaessa kahdessa erässä). Kannattaa sekoittaa kunnolla, jolloin smoothiesta tulee rakenteeltaan ihan pehmeää ja samettista. 

Parhainta smoothieta saa minusta mustikoilla, mutta myös puolukka ja viinimarjat toimivat hyvin. Mansikatkin käyvät, mutta tällöin maku on mielestäni vähän laimea. 
Varmasti mikä tahansa marja kävisi. Banaani makeuttaa smoothieta mukavasti, joten puolukka ja viinimarjatkin käyvät tähän oikein hyvin :). 

Kannattaa kokeilla, tämä on tosi hyvää! Halutessaan smoothien sekaan voi toki lisätä esim. puurohiutaleita, chian siemeniä tms. 


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti