sunnuntai 3. huhtikuuta 2016

DIY-kalenterimuistikirja -sehän on Bullet Journal

Oletteko kuulleet Bullet Journalista? Se on itse tehty kalenteri, muistikirja tai miten sitä nyt kuvailisikaan...netistä löytyy vaikka mitä kivan näköistä käyttämällä hakusanoja bullet journal. Miten minä sitten tällaisille sivuille päädyin?

Alunperin etsin netistä erilaisia to do-listoja mm. Pinterestistä. Sieltä löytyi minulle työkäyttöön sopiva weekly to do -lista, jota aloin käyttämään niin, että liimasin tällaisen listan tavalliseen ruutuvihkoon. Samalla jätin vihkoon tilaa vielä omille muistiinpanoille. Olin tietämättäni tehnyt bullet journalin! Googlailujen kautta päädyin myös erinäisiin blogisivustoihin. En muista enää, kenen blogissa mainostettiin Planner Lovers Finland -ryhmää, joka on Facebookissa. Sieltä pian liityin myös Kalenterimanian ryhmään. Ja jotakin kautta surffailujen seurauksena päädyin tutkimaan tätä Bullet Journalia. 

Olen aina pitänyt erilaisista muistivihkoista. Nuorena täytin teinikalentereita eli "teinareita". Kavereiden kanssa teimme "henkkarivihkoja", joihin vihkon omistaja teki kysymyksiä, ja kaverit vastasivat kysymyksiin sitä mukaa kun vihko heillä kiersi. Asiaan kuului, että jokainen teki omasta aukeamastaan oman näköisen. Minulla on muuten vielä kaikki omat vihkoni tallella :). Olen myös mielelläni selaillut erilaisia kalentereita miettien, mikä olisi juuri minun käyttööni se sopiva...Töihinkin ottaisin mielelläni jonkun vähän erilaisemman kalenterin, mutta toistaiseksi olen tyytynyt työnantajan tarjoamaan valikoimaan...töissä tällä hetkellä ajanvarauskirjana toimii WegaPlus

Joka tapauksessa olen nyt vähän innostunut tästä Bullet Journalista. Olen jo aloittanut ensimmäisen harjoitelmani. Tässä huhtikuun kuukausinäkymä:

Bullet Journal -kuukausinäkymä.

Ensimmäinen viikkonäkymä näytti alkuun tällaiselta:

Bullet Journal -viikkonäkymä. 

Sittemmin innostuin vielä värkkäilemään tuon aukeaman kanssa, joten se meni vähän sekalaisen näköiseksi...ehkä siitä kuvaa vielä myöhemmin :). 

Mutta jatkossa siis tälläista "bujoiluakin" täällä tiedossa :). Hauskaa tässä on se, että tästähän saa juuri sellaisen kalenterimuistikirjan kuin itse haluaa :). Erinäisiä listoja ja "trackereita"on myös suunnitteilla.  Ja jos erilaiset kalenterien tuunaillut kiinnostaa, kannattaa liittyä noihin mainitsemiini Facebook-ryhmiin :). 

2 kommenttia:

  1. Kas, tuollaisiakinko? Kiitos vinkistä!

    VastaaPoista
  2. Oi, kuule olen ihan hulluna noihin bullet journaleihin! Pinnaan niitä Pinterestissä kaiken aikaa :)
    Muistikirjat ja kalenterit ovat mun heikkous. Tykkään tuunailla niistä oman näköisiä ( ja siltä ne tottavie myös näyttää :D)
    Siistiä jälkeä olet tehnyt omassa vihkossasi.

    Aurinkoista viikonlopun jatkoa!

    VastaaPoista